مرکز بیزینس کوچینگ ایران | IBC

منظور از آپ سلینگ چیست؟ تکنیکی برای فروش بیشتر !

5 / 5. 1

آپ سلینگ یک تکنیک فروش است که مشتریان را تشویق می کند تا نسخه های اضافی یا گران تر یک محصول را خریداری کنند. افزایش فروش محصولات اغلب شامل پیشنهاد افزودنی ها، اندازه های بزرگتر از یک محصول یا محصولات با مشخصات بالاتر است. افزایش فروش همچنین می تواند برای تجربه مشتری مفید باشد، زیرا برای مثال، تشویق مشتری به خرید یک محصول بزرگتر می تواند به آنها کمک کند تا در درازمدت در پول خود صرفه جویی کنند و این موضوع باعث افزایش اعتماد آن ها به برند شما خواهد شد.

در این مطلب از سایت ایران بیزینس کوچینگ تصمیم داریم در مورد تکنیک آپ سلینگ و مزایای آن با شما عزیزان صحبت کنیم. همراه ما باشید!

76a9c4af-c733-4c16-bfb6-5b107d45e579

مقایسه آپ سلینگ با کراس سلینگ

در حالی که فروش متقابل و آپ سلینگ هر دو تکنیک های فروش هستند که درآمد را افزایش می دهند، اما هر کدام از این دو تکنیک این کار را به روش های کمی متفاوت انجام می دهند. تکنیک آپ سلینگ یا افزایش فروش مشتریان را متقاعد می کند که نسخه گران تری از یک محصول یا خدمات را خریداری کنند، اما فروش متقابل آنها را تشویق می کند تا اقلام مرتبط یا مکمل را به خرید فعلی خود اضافه نمایند.

به عنوان مثال، فرض کنید که یک کسب و کار در زمینه فروش کامپیوتر دارید. فروشنده ای که به دنبال فروش بیشتر است، مشتریان را از لپ تاپ متوسطی که در ابتدا به آن چشم دوخته بودند دور کرده و به سمت یک دستگاه برتر با مشخصات پیشرفته هدایت می کند. در مقابل، فروش متقابل به همان مشتری، او را تشویق می کند تا لپ تاپ متوسط را به همراه یک قاب محافظ، یک ماوس بی سیم و سایر افزودنی هایی که تجربه استفاده از دستگاه را افزایش می دهند، خریداری کند.

76a9c4af-c733-4c16-bfb6-5b107d45e579

مزایای تکنیک آپ‌سلینگ

آپ سلینگ برای کسب و کارها مزایای متعددی دارد. برخی از این مزایا عبارتند از:

  • بهبود تجربه مشتری

ماهیت افزایش فروش به مشتریان این فرصت را می دهد تا محصولات بیشتری را مشاهده کنند و به آنها امکان می دهد گزینه های خود را بررسی و مقایسه نمایند. این فرصت برای مقایسه می‌تواند باعث شود مشتریان احساس کنند که معامله بهتری انجام داده اند و کسب و کار به‌عنوان یک مصرف کننده به نیازهای آنها توجه می کند.

  • تشویق وفاداری

فروش موفق همچنین می تواند روابط بین کسب و کار و مشتری را بهبود بخشد. اگر مشتری قبلاً تجربه مثبتی از خرید از سایت شما داشته باشد، برای محصولات یا خدمات شما ارزش قائل است و برای همان تجربه راحت بازخواهد گشت.

  • بهبود میانگین ارزش سفارش

یکی از اهداف اصلی افزایش فروش، افزایش میانگین ارزش سفارش (AOV) است. AOV بالاتر به معنای درآمد بیشتر کسب و کار شما از مشتریان کمتر است. ارائه نسخه های گران تر از یک محصول به مشتریان، راهی آسان برای تشویق مشتریان به خرج کردن بیشتر در هر تراکنش است.

علیرغم این مزایا، مهم است که هنگام اجرای تاکتیک های افزایش فروش، تجربه مشتری را در اولویت خود نگه دارید. اجرای نامناسب آپ سلینگ می تواند باعث شود مشتری تحت فشار قرار بگیرد تا بیشتر خرج کند، یا تحت فشار گزینه های زیاد قرار بگیرد، که می تواند باعث از دست دادن اعتماد آنها به برند شما شود.

نحوه انجام آپ سلینگ

تکنیک افزایش فروش ممکن است یک کار ساده به نظر برسد، اما در واقع چیزهای زیادی وجود دارد که باید به درستی انجام شود تا این تکنیک جواب دهد. مهمترین چیزی که باید به خاطر بسپارید این است که روی کیفیت تمرکز کنید. شما همیشه به دنبال کسب درآمد بیشتر هستید، اما نباید فقط محصولات پر حاشیه را به مشتریان معرفی کنید. افزایش فروش زمانی بهترین نتیجه را دارد که محصولی که ارائه می دهید نسخه بهتری از محصولی باشد که آنها به آن نگاه می کنند.

با در نظر گرفتن این موضوع، بیایید در بخش های بعد به بررسی تکنیک ها و استراتژی هایی بپردازیم که می توانید از آنها برای استفاده حداکثری از افزایش فروش استفاده کنید.

تکنیک های آپ سلینگ

افزایش فروش تنها در صورتی موفق می شود که به روش صحیح به آن نزدیک شوید. در اینجا چند تکنیک وجود دارد که می توانید از آنها برای استفاده حداکثری از افزایش فروش استفاده کنید:

  1. از تخفیف استفاده کنید: ممکن است غیرقابل درک به نظر برسد، اما یکی از بهترین راه ها برای افزایش فروش، افزودن تخفیف به محصول با قیمت بالاتر است. این تخفیف باید کم باشد اما در مشتریان انگیزه ایجاد کند. این کار حاشیه سود شما را بالاتر نگه می دارد، اما همچنان برای مشتری پس انداز ارزشمندی است.
  2. از ویجت ها و پنجره های بازشو استفاده کنید: در بهترین ایده های تجارت الکترونیک، آپ سلینگ معمولا در صفحات محصول و در سبد خرید انجام می شود. ممکن است هنگام خرید چیزهایی مانند «شاید این محصولات را هم دوست داشته باشید» یا «محصولاتی که دیگران خریداری کرده اند» را دیده باشید. این عبارات به معنای فرصت فروش متقابل است، اما می توانید از این ابزارها برای افزایش فروش نیز استفاده کنید.
  3. احساس فوریت ایجاد کنید: سعی کنید پیشنهاد های وسوسه انگیز و پرتخفیفی را برای مدت محدود به مشتریان ارائه دهید. با این کار در مشتریان احساس فوریت ایجاد شده و آن ها به صورت ناخودآگاه برای خرید ترغیب می شوند.
  4. حرص و طمع نداشته باشید: با وجود اینکه افزایش فروش یک راه عالی برای افزایش درآمد است، نباید به عنوان میانبری برای رسیدن به سودهای کلان تلقی شود. از توصیه محصول یا خدماتی که به طور قابل توجهی گرانتر از محصول خریداری شده است خودداری کنید. افزایش فروش زیاد در کوتاه مدت ممکن است خریداران را ناراضی کرده و اعتماد آن ها به شما را از بین ببرد.
  5. بر نیازهای مشتری تمرکز کنید: همیشه به یاد داشته باشید که هدف نهایی شما افزایش فروش نیست، بلکه ایجاد روابط بلندمدت با مشتریان جدید و مشتریان فعلی است. برای انجام این کار، باید بر روی نیازهای مشتری خود متمرکز بمانید و به این فکر کنید که چگونه ارزش افزوده افزایش فروش به رفع این نیازها کمک می کند.
  6. به مشتری آموزش دهید: یکی از بهترین راه ها برای اطمینان از اینکه مشتریان در موقعیت های افزایش فروش تحت فشار قرار نمی گیرند این است که به مکالمه به عنوان یک آموزش نگاه کنید. شما باید صمیمانه و خالصانه ویژگی های محصول و برتری آن را به مشتریان آموزش دهید و فقط به فکر فروش بیشتر خود نباشید. در نهایت هم زیاد پافشاری نکنید و پاسخ “نه متشکرم” را از مشتریان بپذیرید تا آن ها را اذیت نکنید.

تکنیک های آپ سلینگ

جمع بندی

در این مطلب سعی کردیم شما را با آپ سلینگ، مزایا و تکنیک های آن آشنا کنیم. در صورتی که شما بتوانید به خوبی از این تکنیک استفاده کنید، در نهایت به فروش بیشتر دست پیدا خواهید کرد و درآمد کلی کسب و کارتان را افزایش خواهید داد. امیدواریم که این مطالب برایتان مفید واقع شده باشد.

منبع 1     منبع 2      منبع 3

مقالات مرتبط

نظر خود را بنویسید:
ثبت نظر
ممنون از ثبت نظر شما، دیدگاه شما در انتظار بررسی می باشد.
نظرات کاربران:
تا کنون هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.